Cuma, Haziran 03, 2011

Kaan Kural Röportajı

Bahsetmiştim zaten, sağolsun Kaan Kural, ufak söyleşi talebimi kabul etti. E-Mail yollu söyleştik. Uzatmadan aktarayım diyorum, aha da aktardım .


Açıkçası klasik bir " Kaan Kural'ı tanıyabilir miyiz ? " girişi yapmak istemiyordum ama yapmalıyız sanırım. Kimdir Kaan Kural ? Zilyonuncu kez olacak ama kendini tanıtabilir misin kısaca okuyuculara abi ?

1974 Ankara doğumluyum. İlkokulu Ankara Koleji'nde orta liseyi Robert Kolej'de okudum. Boğaziçi Üniversitesi'nden sonra 1996'da Yiğiter Uluğ sayesinde Fast Break genel yayın yönetmeni oldum. Aynı dönemde Yeni Yüzyıl'da da yazmaya başladım. Sırasıyla Sabah, Radikal'de çalıştım 2002'den beri Vatan'dayım. Aynı zamanda 2002'den beri NTV'de çalışıyorum.

 
Peki, Neden basketbol ?
Hayatta en sevdiğim şey. Yani insan sevgiyi anlamlandıramıyor bazen. 12-13 yaşında Robert Kolej'de yatılı okurken Amerikan okulu olması dolayıyla basketbol çok ön plandaydı. Her gün oynuyordum. Okul takımına girmiştim. Ben çok meraklı adamımdır. Kütüphanede NBA yazıları okumaya, arşived bulunan kasetlerden maçları izlemeye başladım. Larry Bird-Magic Johnson rekabetinin zirvesiydi 85-88 dönemi. Onları izledim aşık oldum. Ve efsane 88 Olimpiyat finali SSCB-Yugoslavya maçıyla basketbol aşığı oldum.
 
 
Ben Boston olarak hatırlıyorum ama NBA'de hangi takımı destekliyorsun ve nereden geliyor bu sevgi ?

Evet Boston. Ta 85-88 döneminde işte. Bird sağolsun beni çok etkilemişti. Oyun zekasının önemini gösterdi.


Boston demişken, Big Three iyiden iyiye yaşlandı. İlerleyen yıllarda Boston nasıl bir politika izlemeli sence ?

Bir döngü meselesi bu. Her takımın başına gelir. Bu grup seneye son kez zorlayacak şansını. Ondan sonra tasfiye süreci ve yeniden yapılanma, draftlar vs başlayacak.
 
Faal oyuncular içinden bir 5 yapacak olsan ?

Paul, Kobe, LeBron, Nowitzki, Howard
 

Bu sene Play-Off'larda hiç beklenilmeyen şeyler gerçekleşti. Mesela ben Denver'dan çok umutluydum, son şampiyonun çöküşü, Dallas'ın önlenemez çıkışı falan. Neler oldu yahu ?
Play-off'a girerken tam komple bir takım yoktu pek. Lakers ve Celtics bir ara öyleydiler ama sakatlıklar ve takas Celtics'i, iç meseleler Lakers'ı vurunca geriye belli zaafları olan takımlar kaldı. O zaaflardan daha öne çıkanlar serilerin kaderini belirledi. Dallas sadece istikrarı sayesinde Batı'yı kazandı. Yoksa geçen seneden çok da farklı değiller. Mesele herkes Dirk'i yere göğe sığdıramıyor. Son 2 yıl play-off rakamları ile bu sene arasında fark yok. Ama sağlam, disiplinli oldukları için rakiplerin sorunları çok öne çıktı.

Bu bir dönüşüm senesi. 10 yılda bir geniş kapsamlı bir dönüşüm oluyor. Bazılarının devri kapanıyor bazılarının açılıyor. Bu geçişte değişik sonuçlar normal aslında.


 
Miami'nin bu seneki hamlesini nasıl değerlendiriyorsun abi, bu tür hamleler, NBA güç dengelerini nasıl etkiliyor ?

Ben daha homojen, daha fazla takımın zirveyi zorladığı bir ligi tercih ederim. Miami ek parçaları bulunca daha da güçlenecek gelecek yıllarda. Onlara tek rakip Chicago gibi. Ama bu yöntem NBA'i Avrupa ligleri gibi zirve elitleri ve diğerleri yapacaksa o çok iyi bir yol değil.
 

Neslimiz, MJ'i izleme keyfine çok varamadı. Onu tek cümle ile anlatmanı isteselerdi ne derdin ?
Onu anlatmak için kitaplar yazıldı. Tek cümle çok zor ama şu iki noktanın altını çizeyim. Birincisi 179 play-off maçı oynadı. Ortalamaları: %49 isabetle 33.4 sayı, 6.4 ribaund, 5.7 asist, 2.1 top çalma, 0.9 blok. Ortalama bu. Play-off ortalaması. 119 maçı da kazandı bu arada. İkincisi bir kere zirveye çıktıktan sonra herkes ama herkes onu oradan indirmeye çalıştı. Kimse başaramadı.

 
 
Önceki iki soru MJ ve Miami ile ilgiliyken Pippen'ın LeBron hakkındaki görüşlerini nasıl yorumlarsın ?

O an boş bulunmuş diyelim.


Blake Griffin'in sonu ne olacak, Daha önce görüşmemiş bir başlangıç yaptı bu sene. Nasıl bir kariyer görüyorsun onun önünde ?
Çok etkileyici bir atlet ama daha fundamental bilgisi zayıf. Kendisini geliştirirse çok büyük bir oyuncu olması kaçınılmaz ama smaçlar çok fazla göz boyamasın, daha önünde önemli bir yol var.

 
D.Rose'un MVP seçilmesi, hakkaniyetli bir karar mıydı ? Orlando'yu tek başına Play Off'lara taşıyan, 4 dış adamın oynadığı bir takımı, istatistiki olarak bu kadar iyi bir savunma takımı haline getiren Dwight Howard'ın hakkı yenilmedi mi ?

Bu biraz tercih meselesi ama benim de oyum Howard'aydı. Hatta bence 2. sırada da LeBron vardı ama bu hak yenmesi gibi görmemek lazım. Rose hak etti. Ama bence Howard daha çok hak ediyordu. Ama bundan çok daha kötü MVP seçimleri oldu geçmişte. En basiti 2006'da Nashi'in Kobe'nin önünde ödülü alması var. 97'de Karl Malone'un Michael Jordan'dan alması... Daha çok sayılır.
 

NBA'deki Türk temsilcilerimiz nasıl bir sezon geçirdi ?

Ömer Aşık hariç beklenenin altında ne yazık ki. Çeşitli sebepler var elbette ama iyi bir yıl oldu diyemeyiz.
 

Az önce ilerleyen yıllar dedim ama şu anda işler çok karışık. Lokavt olması gündemde ligde. Gerçekten de lokavt olur mu, olursa ne olur ?
Valla kesin olacak gibi ama ne kadar sürer onu kestirmek güç.

 
Lokavtın gerçekleşmesi, Avrupa özellikle de Türk takımlarına nasıl yansır ?
Çok sınırlı yansır serbest olan 3-4 oyuncu dışında öyle buraya oyuncu akını olamaz. Kontratı devam eden isimler gelemez.

 
Enes ve Doğuş'un Draft'taki şansını nasıl görüyorsun ?
Enes 2-4 arası bir yerden seçilecek. Doğuş'un şansı yok ne yazık ki.

 
Hidayet ve Kerem Tunçeri milli takımı bıraktığında milli takıma liderlik edecek oyuncu olarak kimi görüyorsun?
Zor soru... Ömer ve Kerem Gönlüm'ü de katalım bu bırakacak olan 30 yaş üst oyunculara. Çok zor soru. Ersan ve Oğuz o karakterde isimler değil. Kısa konusunda büyük kriz var. Valla yanıtım yok bu soruya.

 
Abi, dilersen birazda TBL ve özellikle de Galatasaray C.C ile alakalı sorulara geçelim.Kaan Kural, Barış Ermiş'in bu sene gösterdiği performansı milli takıma taşıyabileceğine inanıyor mu?
Barış harika bir sezon geçirdi ama şimdi Banvit'de oynamakla Milli Takım'da oynamak aynı değil. Barış 30 dakika civarlarında süre alması gereken bir isim. Hata payının daha düşük olduğu ortamlarda aynı performansı şimdilik veremiyor. Katkısı kesin artacak ama Banvit'deki o harika oyuncunun aynen yansımasını beklememek gerek. F.Bahçe'ye gidebileceği konuşuluyor. Bence büyük hata olur. Orada üst düzey verim vermesi zor. En azından şimdilik. 1 sene daha Banvit'de oynamalı en azından.

 
Banvit maçlarındaki atmosfer hakkında ne düşünür diye bir soru gelmiş mesela?
Harikaydı. Ama ben her seferinde seyirci ile ilgili aynı şeyi söylüyorum. Destek konusunda eşsiz bir seyirci var. Ama oyuna müdahele, rakibe ve hakemlere baskı konusunda daha yol kat etmeliyiz. Bu da daha çok basketbol kültürünün yayılması ile maçlara daha sık gitmekle olacak.

 
Kerem Tunçeri ve Kerem Gönlüm ile ilgilenildiği söyleniyor. Tunçeri'nin gelişi Tutku'yu, Gönlüm'ün gelişi uzun rotasyonunu nasıl etkiler ?

Efes'in bu iki ismi bırakması kulübü kapatması demek olur neredeyse. Ama olursa ikisi de eşsiz değerli oyuncular. Tutku Kerem çok iyi paylaşır dakikaları. Tutku için harika olur. Büyük ustadan daha öğreneceği şeyler var. Gönlüm ise rotasyonun ana parçası olur direkt.

Göksenin, Melih, İlkan ve Sertaç hakkında ne düşünüyorsun ?
Sertaç'ın gelişimini izlemek gerek. Ancak diğer isimler için henüz belli rollerin dışına çıkıp takım sürükleyecek bir ışık göremedim. Göksenin savunma, Melih şutör olarak çok değerli. Ama rol oyuncularının ötesine geçebilirler mi? Önemli bir sıçrama yapmaları şart. Sertaç'da o ışık var. Ama çok çalışması gerekiyor.

 

Seibutis Galatasaray'ın skor sıkıntısına çözür olur mu?

Tek başına değil ama büyük katkısı olur. Çok değerli oyuncu ve çok da iyi karakter. Yılın en iyi yabancısı olabilir Beko Basketbol Ligi'nde.
 

Galatasaray'ın Euroleague yolunu nasıl değerlendirirsin ?

Şu aşamada tek yol ön eleme gibi görünüyor. Ama o 3 turlu eleme çok zor bir yol. Olur da geçerse elemeleri harika olur. Avrupa Ligi bir takıma çağ atlatıyor çünkü. Basketbol düzeyinin bambaşka bir yere çekiyor. Takım olarak iki kademe yukarı çıkıyorsun. Aldığın sonuçtan bağımsız bu. Elbette çok yoruyor ve yıpratıyor da. Sakatlıklar vs derken çok derin kadro gerek. Ama katkıları inanılmaz.

A lisansı ise şu aşamada imkansız.
BBL'de Fenerbahçe hegemonyası ne zaman kırılır ? Final serisi ne olur ?

F.Bahçe kadar iyi bir kadro ve yapılanma oluştuğu zaman kırılır. Efes-Ülker hegemonyası nasıl kırıldıysa o da kırılır. Ama çok iyi bir çekirdeği var F.Bahçe'nin. Ve o çekirdeğin üzerine de her yıl bir şeyler ekliyorlar. Şu aşamada tüm rakiplerden 2 gömlek iyi durumdalar. Onca sakatlığa rağmen finalde de halen net favori F.Bahçe.
 
Galatasaray taraftarına söyleyeceği bir söz var mı diye bir soru gelmiş. Var mı acaba ?
  
-

 
Son olarak izninle özel bir soru soracağım. Acemi Cadı adında bir dizi var CV'nde. Neydi be abi o, nereden esti yani ?

Onun senaristi benim çok yakın bir arkadaşım. Çok sınırlı bir basketbol koçu rolü vardı benden oynamamı istedi. Gençler, çocuklar seni biliyor seviyor dedi. Ben de kabul ettim.
 
 Çok teşekkür ediyorum.

0 sallama:

Yorum Gönder

Çekinme söyle