Pazar, Mayıs 08, 2011

Seni Yalnız Bırakır Mıyız Sandın ?

Bu uygulamayı hatırlar mısınız ? Türkiye Futbol Federasyonu ve Türkiye Milli Futbol Takımı sponsoru Coca Cola Türkiye tarafından, 2006 yılının yaz ayında başlatılan kampanyanın sloganıdır.

Kampanyanın içeriği şudur; 16 Kasım 2005 Türkiye-İsviçre maçında aldığımız 3 maçlık seyircisiz ve tarafsız sahada oynama cezasının etkilerini bir nebze olsun kaldırabilmek ve orada seyircimiz ile beraber oynuyormuşuz etkisini verebilmek için, maçların oynanacağı Almanya'nın Frankfurt şehrindeki Commerzbank Arena Stadyumu'nun yan tribünlerine yaklaşık 10.000 taraftarı temsil eden büyükçe ve 13 parçadan oluşan, 60 metreye 80 metre olarak hazırlanan, 1800 metrekare fotoğraflı bir pankart serilmiştir. Pankartın üzerinde ise kampanyanın sloganı olan ''Seni Yalnız Bırakır Mıyız Sandın ?'' yazmaktadır.

Bu uygulama, esasında 52,300 kişi kapasiteli Commerzbank Arena'nın tamamına yapılacaktı. Ancak UEFA, maket taraftar uygulaması ile beraber stat hoparlörlerinden yankılandırılması düşünülen ''Türkiye'' tezahüratlarına izin vermemiş ve bu uygulama ile yetinmek zorunda kalmıştık. Kale arkalarına da dev bir Türk Bayrağı ve Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dev portre resmi ile Petrol Ofisi, İddaa ve Efes Pilsen reklamlarının yer aldığı bayraklı reklamlar serilmiştir. Uygulama, 6 Eylül 2006 Türkiye-Malta maçı, 11 Ekim 2006 Türkiye-Moldova maçı ve 28 Mart 2007 Türkiye-Norveç maçında kendine yer bulmuştur.

Bir de reklam filmi vardı ki, tadından yenmez...

Yıllar önce Villa Park'ta yapılan tribün restorasyonu çalışmaları sırasında ilk kez Aston Villa taraftarları tarafından denenmiş bu uygulama. Stadın kale arkası tribünlerine maket taraftarlar yerleştirmişler.

0 sallama:

Yorum Gönder

Çekinme söyle