
Şampiyonluğunu ilan edebilmesi için, Michael Schumacher'in yarışı 8. bitirmesi ve yalnızca 1 puan alması yeterliydi. Aynı zamanda da Kimi Räikkonen'in yarışı birinci bitirmemesi gerekiyordu. Aslında, Michael Schumacher ve Ferrari adına herşey bir gün önceki (11 Ekim 2003) sıralama turlarında ters dönmüştü. Schumi, yanlış hatırlamıyorsam o günkü yağmurlu havanın da etkisiyle kayganlaşan pistte bir takım yavaşlamalar yaşamış, 14. sıradan pole pozisyonu almıştı.
Nitekim 12 Ekim 2003 tarihindeki yarışta da şanssızlıklar Michael Schumacher'in peşini bırakmadı. Yine yağmurlu bir hava, yine kaygan bir pist. Bir ara 20. sıraya kadar düştü. Üst üste 6. dünya şampiyonluğu tehlikeye girmek üzereydi. Hatta ve hatta Michael Schumacher efsanesi sona dahi erebilirdi. Fakat, Schumi'ye en büyük kıyağı takım arkadaşı Rubens Barichello yaptı ve yarışı onun şampiyonluk yolundaki en ciddi rakibi Kimi Räikkonen'in 11.085 saniye önünde lider bitirerek, 0.328 saniye farkla Nick Heidfeld'i geçerek 8. sırada finiş görmeyi başaran takım arkadaşının sürücüler klasmanında dünya şampiyonu olmasını sağladı. İlk 8'e hiçbir pilotu giremeyen Williams BMW takımı aynı puanda kaldığı için, bu yarıştan da 11 puan elde eden Ferrari takımı toplamda 158 ile markalar klasmanında şampiyonluğunu ilan etti.
Güzel günlerdi... Sırf Michael Schumacher'i izleyeceğim diye haftasonlarını hep iple çekerdim... Ulan, her ne kadar araba sevdamdan vazgeçmemiş olsam da şimdi pek ilgimi de çekemiyor...
DİPNOT: Yukarıda bu yarışın özet görüntülerini izleyebileceğiniz bir link paylaştım. Diyorsanız ki ''yarışın tamamını da izlerim ben ya'', bu da benden bir kıyak olsun sizlere.
2 sallama:
Bir Kimi Raikkonenci olarak bu hikayeyi hüzünle okudum tabii.. Ama güzel bir yazı olmuş bence.
Yorum için teşekkürler :)
Yorum Gönder
Çekinme söyle